e-Commerce event

Varför gå på event inom e-handel?

Att gå på event är ett bra sätt att upptäcka nya trender, få inspiration och träffa andra verksamma inom samma bransch.

Eftersom tekniken inom e-handeln utvecklas i en rasande takt är det en stor utmaning för alla webbutiker att hänga med i utvecklingen. Idag gäller det dessutom att få till en användarvänlig och smidig hemsida på alla plattformar – oavsett om kunden går in på din hemsida via mobil, dator eller surfplatta.

Nätverka och knyt kontakter med andra verksamma inom branschen!

Tips på inspirerande event

Nordic eCommerce Summit (NES) – april 2020

Detta stora event som samlar olika aktörer inom e-handeln bildades för att stärka den nordiska e-handeln i relation till den globala. På NES har otaliga inspiratörer med gedigen kunskap inom e-Commerce pratat genom åren. Målet är att skapa sammanhållning hos folk som är verksamma inom branschen vilket leder till kunskapsspridning och att nya smarta idéer luftas och visas upp.

Fram till för några år sedan anordnades denna konferens i Stockholm på våren och i Malmö på hösten. Under april 2020 kommer NES göra comeback – denna gång enbart i Stockholm. Under dagen kommer utmärkelsen Nordic Ecommerce Award att delas ut.

Nordic eCommerce Summit 2020 slogan lyder ”The brighest minds & biggest ideas in Nordic retail and beyond – all in one place” och det finns ingen tvekan på att årets event kommer leva upp till dessa ord.

Retail Experience Live – 8–9 september 2020

Detta event ger dig mer kunskap om sömlösa kundupplevelser inom e-Commerce. Kistamässan står som värd för denna träff som samlar företrädare från hela retailbranschen. Branschen står inför stora omställningar och detta event har blivit en populär destination bland e-handlare som vill uppdatera sig inom nya trender på webben. Digitalisering och automatisering står i fokus på mässan som går av stapeln 8–9 september 2020 – ett relevant tema som kommer beröra alla e-handlare förr eller senare.

Retail Experience Live är indelat i fyra olika huvudinriktningar: Retail Tech, Instore Design, Retail Support och Marketing & Brands. Det ämne med störst fokus på e-Commerce är Retail Tech som fokuserar på kundupplevelsen inom näthandel och även berör betallösningar och logistik.

Mässan gick tidigare under namnet eCommerce Shop Tech och arrangeras av Easyfairs.

IDG’s webbdagar i Stockholm och Göteborg. 17–18 mars 2020 (Stockholm). 23–24 september 2020 (Göteborg).

Stockholmsupplagan har varit slutsåld sju år i rad med 1600 deltagare. Det här är ett av landets mest populära event med fokus på trender och utveckling på webben. I mars kommer hela 60 talare till e-Commerce-eventet i Stockholm.

Fokus kommer vara på hur du kan skapa de bästa kundupplevelserna och hur du använder din insamlade data på smartast vis. Många av talarna kommer även guida dig i hur du ska tänka gällande den digitala kundresan.

Göteborgsversionen är en något mindre tillställning – men med lika relevant innehåll och med talare från hela världen. Över 500 personer besökare kom på mässan i Göteborg förra året så det finns absolut tillfälle att nätverka precis som i Stockholm.

Event anordnade av Breakit

Nyhetssajten Breakit fokuserar på att skriva om ”det nya näringslivet”. Sajten arrangerar löpande e-handelsfrukostar och andra träffar med fokus på digitalisering och nytänkande. Här står nya trender i fokus och det är stor chans att du som jobbar med e-Commerce eller andra digitala projekt på nätet kommer tilltalas av dessa events.

Vill du läsa mer om utbildningar och yrken inom e-handeln?

Vi har satt ihop en guide för utbildningar och olika yrken inom denna spännande bransch. Klicka dig vidare nedan för mer information och tips!