Stort tack till er på Klarna för att ni varit värd för höstens första kurstillfället av Nordic eCommerce Academy. Ni föreläsare som delat med er av era kunskaper och förgyllt dessa dagar med intressant innehåll ska också ha ett stort tack:

Vill du bredda din kunskap inom ehandel?

Vill du veta mer om nästa kurs? Kontakta då Fredric Hedman.

 

Anmälan till kurs

Utbildningens syfte

Utbildningen syftar till att ge deltagarna de kunskaper som behövs i form av teori, modeller, case och praktiska tillämpningar för att kunna analysera, utveckla, styra och driva ehandel. Målet är att deltagarna ska få en grundläggande förståelse för alla delar inom ehandel.

 

Grunderna för en framgångsrik ehandel

Hur lägger man grunden för en framgångsrik ehandel? Hur får man trafik och kunder i sin ehandel? Hur fokuserar man på kundupplevelsen?

Deltagarna lär sig bland annat:

  • Att göra en enkel affärsplan, målgruppsanalys och ekonomisk plan.
  • De grundläggande tekniska delarna av en ehandel (plattform, teknisk integration etc.) och hur man väljer lösning.
  • Hur man får trafik och kunder.

Några av föreläsarna: Patrik Hedelin (eEquity), Erik Lindqvist (Junkyard), Per Strid (Stardoll) m.fl.

Din dagliga verksamhet

Vi fokuserar på hur du driver din dagliga verksamhet samtidigt som du utvecklar den vidare för fortsatt uppväxling. Hur optimerar man sin ehandel för användarna?

Vi behandlar ämnen som:

  • Sökmotoroptimering
  • Logistik
  • Betalning
  • Eye-tracking och användartester
  • PIM-system
  • Multikanal

Några av föreläsarna:Michael Wahlgren (Pineberry), Mathias Pihlström (Brightstep), Michael Ericsson (Apptus) m. fl.

Utveckla och förbättra din ehandel

Vi ger dig verktyg och kunskap för att fortsätta förbättra och driva lönsamhet och uppväxling i din ehandel och för att behålla de befintliga kunderna

Vi går igenom:

  • Hur ser jag till att kunderna bli återkommande kunder?
  • Säljande kundservice
  • Remarketing
  • Prenumerationstjänster och kundklubb
  • Personalisering, personas vs demografisk data
  • Expansion och lönsamhet

Några av föreläsarna: Kenneth Grönlund (Kicks), Sebastian Heimfors (Blocket), Marcus Tagesson (Babyshop) m.fl.

Anmälan till kurs

Några av våra tidigare utbildare


Patrik Hedelin

eEquity

Vi vågar påstå att Patrik Hedelin kan det mesta om ehandel. Som en av grundarna till Boo.com och eEquity, delar han gärna med sig av vad som fungerar och inte – och därför är det naturligt att vi bad honom att prata om affärsplan, kalkyler och strategier. Lyssna gärna på vår eDokumentär om Boo.com och Pricerunner för att lära känna honom och den andra grundaren av eEquity, Magnus Wiberg, bättre.


Marcus Tagesson

Babyshop

Marcus och Linn Tagesson grundade Babyshop 2006, en ehandel med visionen att skapa Nordens bästa onlinebutik för barnmode. Med kunder i över 50 länder har Marcus stor erfarenhet av expansion i utlandet och kan dela med sig av Babyshops resa från en blygsam start med hemmakontor till invigningen av den första fysiska butiken i Sturegallerian augusti 2013.


Andreas Thim

Klarna

Andreas har lång erfarenhet av att utveckla och implementera prisstrategier inom flera olika branscher, både inom B2B och B2C. Andreas har tidigare arbetat med coachning, workshops och seminarier för säljpersonal och intressenter i organisationen för att öka prismedvetenhet och lönsamhet.


Sebastian Heimfors

Blocket Shopping

Sebastian har som tidigare ehandelschef på Stadium, Polarn O. Pyret och Boomerang stor erfarenhet av marknadsföring och försäljning i ehandelsverksamheter. Idag är Sebastian ehandelschef på Blocket Shopping.


Mårten Angner

Whiteport

Mårten har jobbat som interaktionsdesigner under många år och inom olika områden. Idag driver Mårten egen verksamhet med bland annat eye-tracking-tester och design och utveckling av användargränssnitt och användarupplevelse. Mårtens kurs i skissteknik är mycket uppskattad.


Fredrik Lennström

Klarna

Fredrik har över 10 års erfarenhet av ehandel och har jobbat med både ehandelsverksamheter och leverantörer av ehandelslösningar. Men också med egen utveckling. Idag jobbar Fredrik som Relation Manager och ehandelsrådgivare på Klarna och han har koll på alla delar i ledet – användarupplevelse, sökmarknadsföring, utveckling med mera.


Sarah Wittbom

Nordic eCommerce Knowledge

Sarah har arbetat med både försäljning och marknadsföring för flera ledande Skandinaviska leverantörer. Hon har lång erfarenhet av kunskapsmarknadsföring och seminarier och är idag VD för Nordic eCommerce Knowledge. Sarah föreläser om e-postmarknadsföring, ehandelshistoria och Mystery Shopping.


Lena Nilsen

Nordic eCommerce Knowledge

Lena har arbetat med kundservice i 16 år och har de senaste åren tagit ett grepp om just ehandeln. Lena leder vårt arbete med Mystery eShopper där vi testar ehandelsverksamheter på runt 300 punkter.

Anmälan till kurs

Resultat

Med sin praktiska inriktning och expertföreläsare med många års erfarenhet från arbete inom respektive område får du en unik kompetens för att driva försäljning med hjälp av ehandel.

Efter utbildningen ska deltagaren:

Målgrupp

Utbildningen riktar sig till dig som ska starta upp en ehandel för ditt bolag eller för dig som arbetar med att driva en befintlig ehandelslösning. Utbildningen riktar sig även till dig som arbetar eller ska arbeta i en större ehandelsorganisation.

Intyg

De deltagare som har minst 3/4 närvaro förses med ett intyg för genomförd utbildning.

Anmälan till kurs

Korta fakta

  • Priset på utbildningen är 16 500kr per person.
  • Utbildningen hålls i Stockholm.
  • Nästa Academy startar hösten 2014.
  • Utbildningen består av 3 tillfällen (6 dagar sammanlagt).
    • Första tillfället: 10-11 september
    • Andra tillfället: 8-9 oktober
    • Tredje tillfället: 3-4 november (hålls i Malmö)

Vill du boka plats eller veta mer om Nordic eCommerce Academy 2014 kontaktar du Fredric Hedman via e-post på fredric@nordicecommerceknowledge.se.

KUNSKAP INOM E-HANDEL I SAMARBETE MED

KlarnaPostnord

Kunskapssidor

Medarrangörer


Partners