Vinnarna av Nordic eCommerce Award 2011


Årets kunskapsspridare 2011

Dan Nilsson, ehandel.se

Genom generositet med fakta från egen verksamhet och att ha bidragit till att skapa en välanvänd plattform för kunskapsspridning, är vinnaren en sann kunskapsspridare.


Årets prestation 2011

Joakim Friedman, Johan Ryding, sportamore.se

En utmanare i en traditionell bransch där de på kort tid gått om stora väletablerade kedjor. De har ständigt lust att prova nya saker, de tappar inte farten och använder pengarna väl. De har skapat en snygg, användarvänlig lösning med ett stort sortiment.


Årets e-handlare 2011

Marcus Tagesson, Linn Tagesson, babyshop.se

Med en enormt imponerande sajt som är tydlig och enkel för besökaren har de dubblat försäljningen varje år sedan starten och har snabbt blivit en av Sveriges största återförsäljare inom sin kategori på nätet. De har även varit tidigt ute med mobil e-handel och var en av de första i Sverige att lansera en iPhone-butik.


Årets kundupplevelse 2011

Frank Hoffman, tretti.se

Tretti.se har tagit e-handeln till en ny nivå, det märks tydligt på hur de tillrättalagt allt på sin sajt för att kunden skall känna sig lika omhändertagen som i en fysisk butik. Engagemanget för egna produkter och viljan att hjälpa sina kunder till rätt köp lyser igenom i allt från navigationen, till så-gör-du-guider, till effektiviteten när det gäller leveranser. Köpet blir en trevlig upplevelse för kunden oavsett förkunskaper.


Årets elev Academy 2011

Magnus Engdal

Årets vinnare har visat ett genuint intresse för andras erfarenheter och utmaningar under hela utbildningen. Vinnaren har trots sin tillhörighet hos en av Sveriges största e-handelsaktörer visat lika stort engagemang för de elever som kommer från små e-handlare som för de stora. Han har också delat med sig av sina egna erfarenheter både lyckade och mindre lyckade utan att han lagt någon prestige i detta.

KUNSKAP INOM E-HANDEL I SAMARBETE MED

KlarnaPostnord

Kunskapssidor

Medarrangörer


Partners