Du är här: Nordic eCommerce Award
Nordic eCommerce Award
Nordic eCommerce Award
Nordic eCommerce Award

VI DELAR UT PRISER I FÖLJANDE KATEGORIER

  • Årets kunskapsspridare
  • Årets prestation
  • Årets e-handlare
  • Årets leverantör
  • Bästa kundupplevelse
  • Årets kundtjänst
  • Årets Academy-elev
  • Årets e-handelskund

VINNARE FRÅN TIDIGARE ÅR

ÅRETS KUNSKAPSSPRIDARE

Nordic eCommerce Award

Arne B Andersson

Gör ett solitt jobb för både ehandlare och leverantörer, engagerar sig överallt med bloggande, twitter och på många event stora som små. Han är mycket aktiv i sitt jobb, har hjärta i det han gör, generös och outtröttlig. Dessutom älskar han att låta andra få ta del av hans kontakter – en sann matchmaker.

ÅRETS E-HANDLARE

Nordic eCommerce Award

Sportamore

Med en kraftigt ökad omsättning och fördubbling av personalstyrkan under 2012 har denna e-handlare verkligen vuxit och visat att de inte slappnar av med framgångarna. Under 2012 gjordes en snabb lagerflytt på mindre än 60 timmar. Av 120 000 flyttade produkter tappades 5 bort och ingen kund blev drabbad. En månad senare gjordes en framgångsrik börsintroduktion och planen är att expandera till andra nordiska länder.

ÅRETS PRESTATION

Nordic eCommerce Award

Fyndiq

Med sitt unika koncept har de under år 2012 levererat helt enligt deras egna beräkningar. Med ett starkt team som innehar bred kompetens och har en fantastisk attityd till e-handeln generellt så är de en verklig tillgång för andra e-handlare. De har inte gett upp trots utmaningar med ett unikt koncept som hjälper andra att vara e-handlare, men framförallt har de alltid satt kunden i första rummet.

ÅRETS LEVERANTÖR

Nordic eCommerce Award

Posten

Med ett stort engagemang satsar de på att hjälpa och vidareutveckla e-handelsbolag och även driva utvecklingen av e-handeln i hela Norden framåt. Detta genom både rapporter, entusiastiska medarbetare och genom att välkomna e-handlare att besöka deras anläggningar. De har en hög ambition att stödja e-handlare med rätt verktyg inom sitt område för att leverera varor på ett bättre sätt till vanliga människor.

BÄSTA KUNDUPPLEVELSE

Nordic eCommerce Award

Haléns

Årets kundupplevelse går till den sajten som fick högst poäng i vår Mystery eShopper-undersökning. Vinnaren detta år har en riktigt genomtänkt sajt som inte bara arbetar med det som syns på ytan, utan även ser till att alla de små detaljerna är på plats och är väl fungerande. Dessa detaljer bidrar alla till att höja köpupplevelsen för kunderna. De har legat högt i topp samtliga år som vi har testat nätbutiker och i år lyckades de ta hem priset som Årets kundupplevelse.

ÅRETS KUNDTJÄNST

Nordic eCommerce Award

Johan Svensson på Designtorget och Johanna Hellström på Indiska

Årets kundtjänstpris går till två företag i år. Med stor omtanke för kunderna går dessa medarbetare den extra milen för sina kunder. De tar sig tid att ta reda på mer än nödvändigt för att hjälpa kunden och återkommer snabbt med svar. Att de sedan håller kunden i handen genom hela processen fram till köp gör också att företaget vinner lönsamhet. Vi upplevde att de var uppriktigt intresserade av kunden.

ÅRETS ACADEMY-ELEVER

Nordic eCommerce Award

Håkan Myresten och Mats Ingemansson, Delaval

Med sitt aktiva deltagande på Academyn tog de själva ansvar för att lära sig något av varje föreläsare, samt omvandlade den kunskapen för att påverka medarbetare på företaget. Inte vid ett enda tillfälle antydde de att det var annorlunda att arbeta med e-handel för att det är en B2B-verksamhet. De hade ett öppet sinne och sökte efter tillfällen att lära sig något ständigt.

ÅRETS E-HANDELSKUND

Nordic eCommerce Award

Julia

Kund på roligaprylar.se

PRISDESIGNER

Kajsa Gustavsson

kajsaskeramik.nu